Кожна цифрова інформація, будь то електронна пошта, відвідувані веб-сайти або повідомлення, відправлені через додатки, передається через Інтернет невеликими наборами даних, відомими як пакети. Ці пакети містять не тільки саму інформацію, а й метадані. А вони ідентифікують джерело трафіку, місце призначення, контент та інші цінні деталі, які забезпечують маршрутизацію даних до правильного місця призначення. Процес аналізу цих пакетів, відомий як Deep Packet Inspection (DPI), щодня використовується підприємствами і постачальниками інтернет-послуг (ISP) для виявлення і запобігання кібератак, боротьби зі шкідливими програмами, оптимізації серверів для зниження витрат і аналізу поведінки користувачів.

DPI являє собою просунутий метод перевірки і управління мережевим трафіком і вважається важливим інструментом підвищеної ІТ-безпеки. DPI це не просто базова фільтрація, яка перевіряє тільки заголовки пакетів і зазвичай застосовується через маршрутизатори. DPI аналізує фактичний вміст даних пакета разом з заголовками. Він може шукати невідповідності протоколів і правил фільтрації, спам, віруси або шкідливі програми і на основі результатів класифікувати, переадресовувати чи блокувати пакети.

DPI бере свій початок саме з мережевої безпеки так, як запобігає та виявляє можливі атаки. Наприклад, ідентифікація і блокування IP-адрес шкідливого трафіку дуже ефективні при переповненому буфері та DDoS-атаках. DPI виявляє загрози на мережевому рівні до того, як вони досягнуть кінцевих користувачів, що може допомогти запобігти поширенню вірусів і шкідливих програм всією мережею компанії. Отже, DPI часто включається в брандмауери, де в поєднанні з додатковими можливостями безпеки він захищає мережі компанії від цілого ряду загроз.

DPI також може використовуватися для управління мережею. Він може фільтрувати трафік і спрощувати мережевий потік, призначаючи різні рівні пріоритету повідомленнями і P2P завантаженням або виявляючи заборонене використання додатків компанії.

Але як DPI співвідноситься із DLP?

Застосовуючи правила фільтрації, що належать до конфіденційної інформації, DPI може блокувати відправку конфіденційних даних, пропонуючи користувачам запитувати дозвіл перед відправкою електронного листа. Як автономний інструмент DLP, DPI обмежений і може викликати розчарування як для співробітників, так і для керівників, але, коли він використовується як частина рішення DLP, він може дати ряд переваг.

DLP-рішення такі, як Endpoint Protector, вже пропонують розширені інструменти сканування контенту і контексту, охоплюють сотні різних типів файлів, з заздалегідь визначеними правилами і стандартами захисту даних, такими як GDPR, HIPAA або PCI DSS, або інтелектуальною власністю, такий як патенти, власні алгоритми, або аудіо-відео контент. Їх політики застосовуються на рівні кінцевих точок безпосередньо до даних, які необхідно захистити. DPI привносить мережеві можливості агенту на точці, забезпечуючи більшу гнучкість і точність застосування політик DLP.

Використовуючи рішення DLP з DPI, компанії можуть визначати точне місце призначення, куди передається файл, що спрощує їм блокування або внесення в білий список певних веб-сайтів. Таким чином, організації можуть дозволити використання браузерів, таких як Chrome, Firefox і т. д., але при цьому розуміти можливі точки атак. Це допомагає компаніям приймати обґрунтовані рішення про те, які веб-сайти мають бути заблоковані, а які додати в «білий список».

Організації також можуть занести в білий список домени для поштових клієнтів, що означає, що передача конфіденційних даних може бути заблокована на всі адреси, окрім адрес відповідних відділів. Гнучкість важлива для забезпечення того, щоб політики DLP не заважали роботі співробітників, яким щодня потрібно доступ до конфіденційних даних для виконання своїх обов’язків.

DPI – відмінне доповнення до рішень DLP, що забезпечує кращий рівень точності при застосуванні політик DLP. Він знижує вплив DLP на продуктивність співробітників, автоматично усуваючи небажані пункти призначення передачі конфіденційних даних, дозволяючи використовувати авторизовані канали.